روسیه در حال توسعه سلاح های ضد پهپادی

روسیه در حال توسعه سلاح های ضد پهپادی

هواپیمای بدون سرنشین

هواپیمای بدون سرنشین

صنعت دفاعی روسیه برای بهبود حفاظت از ارتش روی چندین مدل سلاح ضد پهپاد کار می کند.

در گزارشی در تاریخ ۱۴ ژانویه سال ۲۰۲۰ ، Air Recognition برخی از سلاح های ضد هواپیمای بدون سرنشین دستی را که در حال تولید در روسیه هستند ، به تفصیل شرح داد که شامل گارپون-م ، پیشچال و REX-1 است. ارتش روسیه در پاسخ به تجربه درگیری در سوریه ، جایی که پایگاه هوایی همییمیم روسیه مورد حمله موشک های هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفته است ، بیشتر بر سلاح های ضد هواپیمای بدون سرنشین تاکید کرده است.

Garpun-M توسط شرکت New Technologies Telecommunications توسعه یافته و در نسخه ثابت یا موبایل قابل ارائه است. این مورد برای مسدود کردن کانال‌های فرماندهی برای هواپیماهای بدون سرنشین مورد استفاده قرار می‌گیرد و توانایی اپراتور برای استفاده از پهپاد را مختل می‌کند. دارای حداقل ۵۰۰ متر برد، و آن را برای پایین‌ترین سطح دفاع در یک شبکه یکپارچه ضد پهپاد ایده آل می کند. طبق تشخیص هوایی، در هشت باند فرکانس عمل می‌کند.

هواپیمای بدون سرنشین

اسلحه دیگر، تولید شده توسط Avtomatika Concern ، Pishchal است. ولادیمیر کابانوف، مدیرعامل Avtomatika، خاطرنشان کرد: این دستگاه برای کشف، شناسایی و پهپادهای ضد عمل طراحی شده است. وی افزود: این سلاح برای کار ساده است و اندازه جمع و جور دارد.

سرانجام ، REX-1 به سمت غیرفعال کردن هواپیماهای بدون سرنشین در یک خط دید مستقیم هدایت می شود. تشخیص هوایی گزارش داد که این اسلحه دارای نوفه‌ساز است که می تواند ناوبری ماهواره‌ای را در شعاع پنج کیلومتری سرکوب کند. وزن REX-1 4.2 کیلوگرم است.

در اواخر سال ۲۰۱۷ ، ستیزه جویان سوری برای حمله به پایگاه هوایی هیمیمیم یک فروند هواپیمای بدون سرنشین راه‌اندازی کردند. اگرچه هواپیماهای بدون سرنشین با سلاح‌های ساده تقلب شده‌اند ، اما ثابت کردند که می توانند باعث ایجاد اختلال قابل توجهی در پایگاه‌ شوند ، که به اندازه کافی برای مبارزه با ازدحام سیستم‌های بدون سرنشین مجهز نبود. در پاسخ به این حمله، روسیه به دنبال بهبود دفاع خود در برابر سیستم های پهپادی است.

دیدگاه‌ها ۰

*
*


+ 3 = 7