کرونا و تازه ترین حقایق در مورد ویروس کرونا

از کرونا نترسیم !

 

متاسفانه چیزی که بیش از خود ویروس کرونا آزاردهندست , شایعات و شایعه پراکنی ها و ارائه اطلاعات غلط در مورد این ویروس است !

 

طبق منبعی که در ادامه لینک آن را نیز قرار خواهیم داد , خواهیم دید که آنگونه که استرس زا شده , ترسناک نیست و میتوان با آن مقابله کرد !

در حقیقت مهمترین دلیل گرفتن یا نگرفتن کرونا خود شما هستید !

در جریان باشیم که ۸۰ درصد افرادی که کرونا گرفته اند , با همین علم روز پزشکی مداوا شده اند و فقط یک نفر از هر شش نفر مبتلا به کرونا در وضعیت بسیار خطرناک قرار گرفته است .

ویروس کرونا برای افرادی که فشار خون دارند , مشکلات قلبی و دیابت دارند مخاطره آمیز است و میزان مرگ و میر ویروس کرونا ۲ درصد عنوان شده است .

در نظر داشته باشید که مبتلا شدن به ویروس کرونا توسط فردی که مبتلاست و سرفه میکند , انجام میپذیرد و ریسک مبتلا شدن به ویروس کرونا توسط کسی که ناقل آن است ولی هنوز علایم در او نمایان نشده , بسیار پایین است !

برای همین مهم است که کسی که ویروس کرونا را گرفته ماسک بزند و کسی که سالم است نباید ماسک بزند !

در نظر داشته باشید که سطوحی که در آن شخص مبتلا به ویروس کرونا سرفه کرده خطرناک است و سطوحی که بصورت روزمره استفاده میکنید و افراد بیمار از آنجا تردد ندارند خطری ندارد .

بنابراین از ترس و استرس خود بکاهید و مراقب باشید که دستان آلوده خود را به دهان , بینی و چشمان خود نمالید .

افرادی که بیمار هستند باید از ماسک استفاده کنند و از آنها یک متر فاصله داشته باشید , مادامی که با افراد بیمار در ارتباط نباشید و در محیطهای سالم تردد داشته باشید دچار مشکل نخواهید شد و با کمی پیشگیری میتوانید به زندگی ادامه دهید .

 

مقاله : عادل سرلک – ۱۳۹۸/۱۲/۸

منبع : https://www.who.int/news-room/q-a-detail/q-a-coronaviruses

دیدگاه‌ها ۰

*
*


2 + 6 =