پهپادها می توانند با حمل کیسه های خون، به تیم های پزشکی کمک کنند

کاربرد پهپاد ها در پزشکی

پهپاد ها … جزئی از تیم نجات …

پزشکان و تیم های نجات در بسیاری از اوقات نمی توانند برای رسیدن محموله های خون منتظر باقی بمانند؛ خصوصاً در مناطق دورافتاده که اکثر اتومبیل ها قادر به دسترسی به آنها نیستند. اما در هر حال، به نظر می رسد که دیگر نیازی به نگرانی درباره این مشکل نیست، چرا که محققان دانشگاه جان هاپکینز دریافته اند امکان انتقال امن محموله های خون به کمک پهپادها وجود دارد.

پهپادها می توانند با حمل کیسه های خون، به تیم های پزشکی کمک کنند 1

محققان طی بررسی های خود دریافته اند که پهپاد ها، هنگام حمل نمونه های خونی در ارتفاع ۱۰۰ متری و مسافت هایی به اندازه ۲۰ کیلومتر، به صفات میکروبی، شیمیایی و هماتولوژیکی آنها آسیب نمی زنند. بنابراین تا زمانی که خون در دستگاه های سردکن قرار گیرد، به محض دریافت قابل استفاده خواهد بود.

با تمام این اوصاف، هنوز مسائلی وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد؛ برای مثال استفاده از سردکن های هوشمند که دما را در حد ثابتی نگه می دارند، امری ضروری تلقی می شود. اما در عین حال، یافته های محققان هم بسیار ترغیب کننده می نماید.

به عنوان مثال، تیم های نجات می توانند ظرف چند دقیقه، کیسه های خون مورد نیاز را دریافت کنند یا پزشکان با آگاهی از دسترسی به کیسه های خون هنگام رسیدن به محل وقوع حوادث، مجبور به حمل تجهیزات کمتری خواهند بود. علاوه بر این، تحقق چنین امری نگرانی های سازمان های بهداشتی را هم کمتر خواهد کرد؛ زیرا تا زمانی که پهپاد ها در شعاع کافی حضور داشته باشند، حتی کلینیک های روستایی هم به راحتی خون لازم را دریافت می کنند.

دیدگاه‌ها ۰

*
*


+ 2 = 5